Ekholt Fysioterapi

Fysioterapeut Mats Huseby

E-post: mats@ekholtfysio.no

Fysioterapeut

• Bachelorgrad i fysioterapi fra Høyskolen i Oslo.
  • Videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi.
  • "Aktiv med Artrose" og "Aktiv mot Kreft" sertifisert.
  • Avtale med de fleste forsikringsselskap

Mats er en engasjert fysioterapeut utdannet ved Høgskolen i Oslo og Akershus (OsloMet), og med videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi samme sted.

Han jobber uten driftstilskudd, og kan ta inn pasienter på kort varsel. Han har avtale med flere forsikringsselskap for de som har helseforsikring privat eller via jobben.

Psykomotorisk fysioterapi (PMF) retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen, og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Vedvarende spenningsmønster kan låse seg over tid, og gi smerter i muskler og skjelett, eller andre plager. Stress, bekymringer, konflikter, traumatiske opplevelser og livsbelastninger virker inn på vår kropp og kroppsopplevelse. For mer informasjon se: Pasientbrosjyre Psykomotorisk-fysioterapi

Mats har mye eget utstyr (trykkbølge, laser, Scanlab) som er effektiv supplerende behandling ved ulike senebetennelser og slimposebetennelser (bla. plantarfacitt/hælspore, trochanteritt/slimpose hofte, benhinnebetennelse, golf- og tennisalbu, og senebetennelse skulder). Han har også kortbølgeappararat som mange opplever som smertelindrende ved arthrose (bla. kne og hofte), og kan være fint å kombinere med trening.

Mats er sertifisert «Aktiv mot kreft instruktør» ved Norges Idrettshøgskole og «Aktiv med artrose». Han har også utdanning som yoga- og pilatesinstruktør: erfaring som instruktør gir en stor øvelsesbank som supplerer tradisjonelle øvelser samt god erfaring i å tilpasse til den enkelte. Mats har erfaring fra Nevrologisk-, Kar- og Gastrokirurgisk avdeling ved Fredrikstad sykehus og Hjerte-, Lunge og Kirurgisk avdeling Bærum sykehus.

• Ingen venteliste betyr at du kommer raskt i gang med behandling og egentrening!
  • Undersøkelse/første time/treningsprogram kr 600,-. Videre behandling kr 500,-.
  • Avtale om direkteoppgjør med følgende forsikringsselskaper: If (Vertikal Helse), Storebrand (DigiCare), Falck Helse (DnB, Protector, Codan og Eika).

Kontaktinformasjon

• Kontakt Mats Huseby på mobiltelefon 959 06 979. Send helst en SMS, så tar han raskt kontakt tilbake!