Ekholt Fysioterapi

Fysioterapeut Mats Huseby

E-post: mats@ekholtfysio.no

Fysioterapeut

Mats holder på med en mastergrad i psykomotorisk fysioterapi.

• Bachelorgrad i fysioterapi fra Høyskolen i Oslo.

Refusjonsrett

Mats er en engasjert fysioterapeut utdannet ved Høgskolen i Oslo og Akershus (OsloMet), og tar for tiden videreutdanning i Psykomotorisk Fysioterapi (PMF) samme sted. Han jobber primært uten tilskudd (helprivat), men kan i forbindelse med videreutdanningen behandle psykomotoriske pasienter med tilskudd/takst. Han har også avtale med flere forsikringsselskap for de som har helseforsikring privat eller via jobben.

Psykomotorisk fysioterapi (PMF) retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen, og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Vedvarende spenningsmønster kan låse seg over tid, og gi smerter i muskler og skjelett, eller andre plager. Stress, bekymringer, konflikter, traumatiske opplevelser og livsbelastninger virker inn på vår kropp og kroppsopplevelse. For mer informasjon se: Pasientbrosjyre Psykomotorisk-fysioterapi

Mats har mye eget utstyr (trykkbølge, laser, Scanlab) som er effektiv supplerende behandling ved ulike senebetennelser og slimposebetennelser (bla. plantarfacitt/hælspore, trochanteritt/slimpose hofte, benhinnebetennelse, golf- og tennisalbu, og senebetennelse skulder). Han har også kortbølgeappararat som mange opplever som smertelindrende ved arthrose (bla. kne og hofte), og kan være fint å kombinere med trening.

Mats er sertifisert «Aktiv mot kreft instruktør» ved Norges Idrettshøgskole og «Aktiv med artrose». Han har også utdanning som yoga- og pilatesinstruktør: erfaring som instruktør gir en stor øvelsesbank som supplerer tradisjonelle øvelser samt god erfaring i å tilpasse til den enkelte. Mats har erfaring fra Nevrologisk-, Kar- og Gastrokirurgisk avdeling ved Fredrikstad sykehus og Hjerte-, Lunge og Kirurgisk avdeling Bærum sykehus.

• Ingen venteliste betyr at du kommer raskt i gang med behandling og egentrening!
  • Psykomotorisk fysioterapi (begrenset antall) takster iht. refusjon Helfo, frikort 2.
  • Andre pasienter: Undersøkelse/første time kr 450,-. Videre behandling kr 400,-.
  • Avtale om direkteoppgjør med følgende forsikringsselskaper: Storebrand, DnB, Protector, Codan, Falch og DigiCare.

Kontaktinformasjon

• Kontakt Mats Huseby på mobiltelefon 959 06 979. Send helst en SMS, så tar han raskt kontakt tilbake!